Se #thesametree från tåget

It's #thesametree

A video posted by Inger Hansson (@halloj_inger) on

.
Du som följer mig på Instagram vet att jag ofta fotograferar en ek vid Gammalstorp i Sölvesborgs kommun från min dagliga tågresa till jobbet. Särskilt du som har följt mig länge vet detta.

I tisdags provade jag för första gången att filma hur det ser ut i verkligheten när trädet susar förbi. Det går ganska snabbt, eller hur? Instagramklippet består av två klipp som jag klippt ihop i iMovie. I verkligheten är avståndet något längre mellan kyrkbyn och trädet.

Det har krävts en hel del övning att hinna med att fotografera trädet. :)

Nedan en skärmdumpad stillbild från klippet. Därav den något suddiga kvaliteten.

#11 i #blogg100.

  

2 kommentarer

Filed under Blekinge, instagram

2 responses to “Se #thesametree från tåget

  1. Jag kanske har kommenterat om det förut men jag älskar din tagg ”thesametree! Jag har länge funderat på att göra något liknande men inte hittat något bra som passar till uppdraget som återkommande motiv. Det ska ju gärna stå på en snygg plats och omgivningen ska ju vara sån som ändrar sig med väder, årstid osv. Jag njuter av ditt träd så länge! :)
    Hälsningar Linnea i Bayern

Kommentera

