Samtidigt i Japan

Att de japanska körsbärsträden nu blommar i Sverige har nog ingen missat. Också i Karlshamn. Samtidigt i Japan och på Instagram: 

Kyoto walk #lpzzgoosaka #lpzzgokyoto #kyoto #kiyomisu #nature #walk

A photo posted by zomzom (@iamzomzom) on

.

.

清水寺 ⛩🎌✨ #京都 到着✨ #kyotojapan

A photo posted by Yuya Nara (@yuyanara) on

.

.

Japan är ännu ett av de där länderna som jag inte varit i. Än. Längtar dit när jag ser bilderna. Körsbärsblommorna fotograferade jag i Surbrunnsparken i Karlshamn tidigare idag.

Annars har det varit en sån där helg som bara flugit iväg. Särskilt idag. Det började med att TV:n gick sönder. Hoppades på att orsaken var ett enkelt glapp i strömmatningen och öppnade därför TV:n. Men så enkelt var det inte. Så vi åkte och köpte en ny TV. När vi kom hem med den visade den sig inte fungera. Så vi fick åka och byta den. Det där tog många timmar av den här snöblandade söndagen i april. 

Säg, är det konstigt att man längtar bort nån gång? Till Japan till exempel.

#55 i #blogg100

1 kommentar

Filed under bucket list, livet, resor

One response to “Samtidigt i Japan

  1. Jag

    Jag har inte heller varit i Japan. Inte min dotter heller. Hon skulle åkt dit på bröllopsresa men katastrofen i Fukushima kom emellan och det blev New York i stället.

Kommentera

