The very famous #körsbärsträden i #Kungsträdgården



Idag har jag varit i den 70-åriga konungens huvudstad och pratat på en konferens. Kungen och jag umgås dock inte i samma kretsar så vad han hade för sig vet jag inte.  Men jag hann svänga ett kort varv förbi kungens trädgård, #Kungsträdgården då rå, som det heter på modern Stockholmska. ”Kungsan” sa de när jag var ung. Där såg jag the very very famous #körsbärsträden. 

Jag sitter på tåget och ser ut över svenska landskap som passerar förbi. Men mest tittar jag ner i mobilen. Kollar mejl, Instagram och Twitter. Är på väg hem nu. Åker X2000. Eller vad de nu heter nu förtiden. Jag åkte också snabbtåg upp i morse och kom fram efter lunch. Pratade det jag skulle och lyssnade på två föreläsare till innan det var dags att vända hemåt igen. Om jag inte varit bokad redan till en annan konferens där Kristianstad står värd imorgon och där jag ska prata om andra saker hade jag kunnat stanna dag två också. Men nu blev det hemresa direkt.

Promenaden från Hotell Birger Jarl till Centralen förlängde jag med en kort sväng förbi de berömda körsbärsträden, som sagt. Solen tittade fram genom molntäcket. Jag fotograferade några bilder. Tog några videoklipp och gick sedan snabbt till stationen för att inte missa tåget. Ett av filmklippen la jag ut på Instagram. Några av stillbilderna kommer här nedanför. Kom på att jag glömde ta en selfie. Selfies är ju inte riktigt min grej, men tänkte att min knallrosa täckjacka hade passat in i färgskalan under träden. Samma färg som de få outslagna knopparna. Just det. Täckjacka. Jag var nära att packa ner den för säsongen när vi kom hem från fjällen för ett par veckor sedan. Glad att jag inte gjorde det. Det är ju svinkallt!

#56 i #blogg100

3 kommentarer

Filed under instagram, mitt jobb, resor, vatten, vår

3 responses to “The very famous #körsbärsträden i #Kungsträdgården

  1. ogamotoga

    De är ju så otroligt vackra, de där körsbärsträden. 😊

  2. Så romantiskt vackert det är!

  3. Pingback: 7 höjdpunkter (april 2016) | Halloj världen!

Kommentera

