Låg 



Jag tillhör den morgontrötta sorten. Men just nu är jag låg större delen av dagarna.

I princip varje morgon är som helvetet på jorden. Det där får jag leva med. Det är bara sån jag är. Trösten är att jag vet att det brukar bli bättre bara jag kommer igång lite. Trösten just idag är också att imorgon är det lördag. Då får jag sova ut. 
Men de senaste veckorna har jag känt mig låg större delen av dagarna, de flesta dagarna i veckan. De senaste dagarna har jag inte ens orkat fixa håret på morgonen. Bara satt upp det i en fläta. Att jag vet varför jag känner mig låg gör inte saken bättre. Särskilt som det gäller nåt som jag rimligen faktiskt inte får prata om. A men inte B. Jag vet. Kan inte göra nåt åt det. Om jag nu alls ska berätta att jag känner mig låg.

När morgontåget passerar Valjeviken ser jag två sångsvanar som flyger längs stranden med samma hastighet som tåget. Det är en solig morgon och en effektfull scen. Och jag kommer på mig själv med att le stort med hela huvudet. Det finns alltid saker att glädja sig åt för den som håller ögonen öppna och ser ljuset i tillvaron. Därför att det finns ingen människa som kan måla hela himlen svart. 

Och just idag är det ledarskapsdag på jobbet. Hoppas att den blir bra. Kan behöva lite inspiration just nu.

#60 i #blogg100

7 kommentarer

Filed under livet

7 responses to “Låg 

  1. ogamotoga

    Jag vill helst sova till 12.00 varje dag. Men du, snart blir det bättre väder och då kanske du blir piggare? Kram på dig och tänk … det är Fredag! 😊

  2. Jag

    Hoppas att det är något som går att göra något åt. Det är sant, det finns sånt som man kan glädjas åt, trots att man är deprimerad.

    • Jag skulle inte gå så långt som att säga att jag är deprimerad. Men tyngd. Eller låg. Det handlar egentligen inte om mig. Jag far illa för någon annans skull som mår betydligt sämre just nu. Den personen står mig inte alls jättenära och det handlar inte om liv och död. Men det påverkar mig ändå. Varför tyngs jag av vissa saker och inte av andra? Det finns ju hur mycket elände som helst att ösa ur i världen. Även en hel del på hyggligt nära håll. Jag vet inte. Ibland tänker jag att det kan vara summan av kardemumman. Ibland behövs det mycket för att få en ur balans. Ibland behövs det bara lite.

  3. katarinasodkt2015

    Kram vännen.

Kommentera

