Karlshamnare – nu får ni sluta gnälla om nya parken på Facebook! 



Det tog en bra stund för kommunen att färdigställa den nya parken vid Mieån. Men när arbetena väl var klara bröt åsikterna lös på Facebook. Det snällaste som kan sägas om tonläget är att det var ganska gnälligt. Men titta nu när våren är här: parken blev ju jättefin! Och då har inte ens alla träden slagit ut än. Så nu får ni allt sluta gnälla! 

Aldrig förr har väl så många kramat några redan bortplockade björkar och nyponbuskar så hårt. 

Jag tycker om både björkar och vilda nyponrosor. Det är vackra växter. Men även om jag inte själv är allergisk vet jag att många har det jobbigt med björkar så här års. Och jag vet från den tiden då jag själv jobbade i Karlshamns kommun att just de där björkarna var ifrågasatta på grund av den vårsnuva de orsakade.

Men på Facebook var i stort sett alla eniga i höstas om de bortplockade björkarnas förtjänst. Och sällan har så många idiotförklarat kommunen lika unisont. Några få röster hördes som uppmanade de argaste att vänta med utvärderingen tills växtsäsongen.

Själv ville jag också gärna se hur det skulle ta sig ut när våren och sommaren kom innan jag bildade mig en uppfattning men mest av allt tyckte jag synd om dem på kommunen som självklart gjort sitt bästa för att göra staden fin.

Och nu är våren här. Magnoliorna står i blom. Och fina vårblommor blommar i krukor. Och faktiskt. Visst blev det ganska fint? Lite urbant rent av? Och passar inte det ganska bra just där? Även i vår lilla stad? Och tänk om några år när alla träden riktigt har etablerat sig och blivit ännu lite större: hur fint det kommer att bli!

#67 i #blogg100

2 kommentarer

Filed under Facebook, Karlshamn, park, sociala media

2 responses to “Karlshamnare – nu får ni sluta gnälla om nya parken på Facebook! 

  1. Har ni rosa magnolia. Vi har vitt i Stockholm.

  2. Vackra blommor! 🙂😄

Kommentera

