Om det vore så lätt! 



Tankar far runt som pingisbollar i huvudet. Att blogga borde inte vara svårt. Det är väl bara att fånga nån av de där bollarna och sätta ner den på pränt?

Om det vore så lätt! 

Jag skulle kunna skriva om allt som blommar nu. Om äppelblom, hägg och syren. Men det har jag ju redan gjort. Jag skulle kunna skriva om alla resor jag ännu inte beställt eller ens bestämt. Men det har jag också skrivit om. Jag skulle kunna skriva om alla objektiv till kameran som jag skulle vilja ha men inte orkat beställa. Jag skulle kunna skriva om alla sociala medier jag inte hinner med som jag skulle vilja. Jag skulle kunna skriva om livet som rinner som sand mellan mina fingrar. Jag skulle kunna skriva om vädret som kunde varit bättre men också om att regnet behövs. Jag skulle kunna skriva om 7 öar i Grekland som du måste se innan du dör.

Men inget av det där vore nyskapande och fräscht. 

Tankar far runt som pingisbollar i huvudet. Men jag dissar varenda en. Ingen enda är värd ett eget blogginlägg.

#77 i #blogg100

2 kommentarer

Filed under blogg, livet

2 responses to “Om det vore så lätt! 

  1. Ändå så blev det ett blogginlägg. :) Det är just detta som är charmen med bloggandet tycker jag. Det kan vara vilken tanke som helst och rätt som det är så finns det där! Tror många tänker så ibland, men det är ju ingen tävling så det får inte leda till prestationsångest anser jag!

  2. ogamotoga

    Men tänk du … det blev iallafall något. ;-) :-)

Kommentera

