Jag borde…

Girl’s just wanna have fun i lurarna på väg till jobbet. Så modern är jag. Låten är med på min fredagslista. När det är fredag morgon ska jag annars bara rädda världen först innan jag tar helg. I högtalarna ”vi står nu stilla och väntar på mötande tåg”. Kom iväg med ett senare tåg eftersom jag var ovanligt trögstartad idag. Kan vara en reaktion på att jag två gånger denna veckan tagit ett tidigare tåg än vanligt. Tillhör den morgontrötta sorten. Igår gjorde jag det därför att jag skulle vara med på en konferens om Dricksvattenstrategi Skåne. Det var en mycket bra konferens som handlade om hur vi i framtiden kan hjälpas åt i Skåne för att möta framtidens dricksvattenutmaningar. 

Jag tänker att jag borde blogga om den strategin men surfar istället in på Facebook där jag hittar en kommentar under ett inlägg om turkost badvatten som hävdar att ”ja men vatten har ingen färg, måste vara himlen som är förbaskat BLÅ” och jag börjar skriva på ett svar att vatten inte är turkost därför att himlen är blå (hur nu det skulle hänga ihop) utan därför att vatten ÄR turkost. Men innan jag skrivit färdigt raderar jag min kommentar. Du vet hur det är när someone is wrong on the internet. Det är inte lönt att ta striden. Folk har sina sanningar klara. Du kommer ingenstans. Det är bättre att bara släppa det. Spela roll, liksom. 

Lite senare lyssnar jag på ”it’s time for Afrika (Waka Waka)” och jag tänker att om den där Afrikaresan ska bli av när jag fyller 50 så borde jag söka mer på alternativa upplägg. Vilket leder tankarna till att jag först borde planera sommarens semester.

Det är så mycket man borde. Men först ska vi förändra världen. Innan vi tar helg. :)

#95 i #blogg100

Lämna en kommentar

Filed under livet, mitt jobb, vatten

Kommentera

