Jag hoppas att rosorna får bli kvar! 


Mellan Tivoliparken och Barbacka, Tivolibadet och järnvägen finns en parkyta full av klängande rosor. De blommar i full prakt just nu. De ligger precis intill promenadstråket från parkeringsplatsen vid Vattenrikets naturum in mot centrala Kristianstad. Mellan Helge Å och handelsstaden.

Jag vet inte alls vad som kommer att planeras för den här ytan i framtiden, när badhuset ska flyttas. Men om det är möjligt hoppas jag att rosorna får vara kvar. De är så vackra och doftar så gott!


3 kommentarer

Filed under Kristianstad, park

3 responses to “Jag hoppas att rosorna får bli kvar! 

  1. ogamotoga

    Får aldrig nog av rosor, av alla dess slag. 😍

  2. Åhh, vilka underbara bilder :-)

  3. Jag

    Ljuvliga rosenbilder. Undrar när vi får doftfunktion på våra datorer?

Kommentera

