Ett mindre lyckat försök…

Jag har länge letat efter en app med förslag på promenader och vandringar och med bättre kartor för naturpromenader än de i Google Maps. I fredags trodde jag att jag hittat vad jag sökt efter och laddade hem ViewRanger. Har nu provat appen i helgen men förstår inte mycket. 

På lördagen kollade jag runt lite i appen men tyckte att det var svårt att hitta bland kartor och föreslagna vandringar. Somliga kartor kostar dessutom flera hundra kronor. Andra är gratis. Somliga vandringar kostar i något som kallas ”credits” och andra är även i det fallet gratis. Jag höll mig till det som är gratis och plockade bland annat fram en föreslagen vandring på Amalikusten i Italien. 

Sen provade jag att använda den när vi gick här hemma igår på Stärnö och då registrerades vår promenad här hemma som om vi gått nere i Italien! Och inte lyckades jag spara vår promenad i appen heller till andra att använda sig av. Möjligen sparades vissa data på den vandring i Italien som jag tittade på i lördags för den är nu nämligen exakt lika lång som söndagens promenad på Stärnö trots att den borde vara längre i verkligheten. Mindre lyckat!

Har en hel del kvar att lära innan jag får ordning på det här… 

Eller kanske borde jag leta vidare i appdjungeln?


3 kommentarer

Filed under appar, Blekinge, Karlshamn, natur, resor

3 responses to “Ett mindre lyckat försök…

  1. Oj, avancerat med app för promenader. Har inte ens tänkt på att det skulle gå, men tänker att typ jogg.se ändå borde ha en del rimliga förslag av löpare?

  2. Ja, det finns väl appar för det mesta nuförtiden… :-) En del är en bättre eller sämre än de andra. Men fin natur ändå, som du säkert njöt av!

Kommentera

