Fyra nya resor tar form

Det är mitten av september. Jag brukar säga att sommaren i Blekinge och Skåne varar ända tills just mitten av september. Men just nu känns det som om den här sommaren aldrig ska ta slut. Men den gör ju det. Förr eller senare. Den här morgonen är också fin med lätta molnskyar över ett dimhöljt landskap. Men själv tycker jag att bilderna jag fotograferade i går morse från tåget än mer påminner mig om Afrikas savanner än de bilder jag fotograferat precis nyss. Jag väljer därför en av gårdagens bilder till det här inlägget. 

Just nu har jag den här höstens och nästa års semesterplanering i huvudet. Framåt sommaren och till höstlovet nästa år bollar jag fortfarande med olika alternativ. Men de fyra närmaste resorna börjar nu alltmer ta form. Och det är där Afrikas savanner kommer in i bilden. Innan dess ska det bli besök först i dramatiska italienska kustlandskap och sen i världens kanske mest kända stadslandskap. Och till vårvintern blir det ännu en skidresa till Lapplands fjällvärld. Till den senare återstår att boka tågresan men boendet är klart. Till de övriga tre resorna är flyg och hotell bokade och jag väntar bara på en bekräftelse från den safariarrangör som jag beslutat anta anbudet ifrån för två safaridagar kring min femtioårsdag. Sedan ska kattpensionatet bokas. Inresetillstånd respektive visum ordnas. Vaccinationer ses över. Kanske köpa något nytt objektiv till kameran…

Det är mycket att planera inför så många resor. Men det är mestadels kärt besvär. Att planera för resor är en stor del av nöjet.

Så här många resor brukar jag ändå inte ha igång samtidigt. Jag hoppas att jag hinner få alla bitar på plats…

2 kommentarer

Filed under årstider, resor, sommar

2 responses to “Fyra nya resor tar form

  1. Sonja Hansson

    Jag kan ta hand om katten.😁

Kommentera

