Ekorrhjulet


Fram och tillbaka med tåget. Till jobbet i Kristianstad. Kolla Instagram, fotografera Gammelstorp och tädet, läsa några jobbmejl. Kolla kalendern. Jobba, jobba. Äta lunch. Yoghurt och müsli. Jobba, jobba igen. Åka hem tidigt för att gå med minstingen på fotbollsträning. Eller jobba längre och sedan gå till badhuset och simma. Hem till Karlshamn efter jobbet och eventuell simning. Kanske kolla Facebook och Twitter. Kanske läsa några bloggar. Läsa några jobbmejl. Kliva av tåget. Gå hem. Äta. Plocka med disken. Kanske läsa lite. Eller blogga. Eller låna ut mobilen till minstingen och promenera med när han går på pokemonjakt. Gå och lägga sig. Alarmet som ljuder orimligt tidigt. Snooza en gång. Sedan upp mörkret till trots. Dricka en kopp te. Gå till stationen. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. I ekorrhjulet.

Idag fuskade jag och hoppade över simningen, trots att grejorna var med. Och i måndags var det föräldramöte så då blev det inte heller. Jag tror egentligen inte att receptet mot motigheten i all denna upprepning är att hoppa över motionen. Men idag fick det bli så ändå.

Jag vet inte om det är för att jag ska ha semester snart. Men jag känner verkligen att jag behöver det. Semester, alltså.

Är jag bortskämd? Jo, förmodligen.

2 kommentarer

Filed under livet, resor

2 responses to “Ekorrhjulet

  1. Trist att det tar emot, för det är ju egentligen då man behöver motionen allra mest. Känner dock igen att det är den som får stryka på foten allra först. Hoppas semester blir en bra avkoppling!

  2. Samma här. Mår så bra efter motionen men något måste ges upp när man är hemma sent efter krånglande tåg.

Kommentera

