Blogga utan bilder? 

Jag har tydligen slagit i taket här. Jag använder en gratistjänst för att blogga men nu tillåter den inte att jag laddar upp fler bilder. (WordPress.com)  Inte hittar jag någon meny heller där jag kan gå in och plocka bort äldre bilder för att få utrymme för nya bilder. Suck.

Jag har snart bloggat i 10 år. Kanske dags att sätta punkt här? Eller ska jag blogga utan bilder?

För övrigt är det en mörk och grå morgon. Och mörkare lär det bli dag för dag. Ibland tappar man bara sugen…

16 kommentarer

Filed under blogg

16 responses to “Blogga utan bilder? 

  1. Blogga på utan bilder, för utan texterna så blir det ju inte så mycket. Men visst borde det gå att ta bort gamla inlägg??

  2. Men detta måste väl gå att lösa? Supporten? Tyvärr måste jag säga att det är tråkigt utan bilder…

  3. Nu hänger jag inte riktigt med. Visst är det väl så att ditt WordPress-tema har ett bildbibliotek? Bara att knalla in där och deleta dom bilder som man vill bli av med. Texten finns kvar men bilderna försvinner. Därefter utökas möjligheten att lägga in nya bilder.

  4. Jag råkade ut för samma sak och startade en ny blogg då jag inte kunde få plats med bilder. Nu är snart denna blogg full oxå ..jag har suttit och tagit bort bilder och lagt in dem igen ..i mindre format. Tidsödande jobb kan jag säga 4 – 5 timmar och så fick jag bort några procent bara ..sätter mig ibland med att fixa med bilderna då jag verkligen inte har något annat att göra.
    Jag vill inte bara deleta bilderna så jag gör på detta tidsödande vis. innan kunde jag inte formatera om bilderna till mindre format men det har jag lärt mig nu.
    Vill inte flytta och fixa en ny blogg en gång till.

    • Jag vill helst slippa att starta en ny blogg. Har också funderat på att formatera om bilder men örongångarna väldigt tidsödande…

      • Jag fixar med mina bilder då och då ..det tar sådan tid och är tråkigt ..ibland så tänker jag att det vore lättare att bara att radera bilderna ..men bilderna gör ju inläggen så jag fortsätter oförtrutet att formatera om mina bilder.

      • Jag har också en hel del stora bilder som skulle kunna förminskas. Men vilken tid det tar! Och jag behöver då tid vid datorn vilket jag sällan har. Bloggar nästan alltid i iPhone eller iPad…

  5. Jag lägger i bilder med storlek för email. Bloggat ca 7 år och har fortfarande mer än halva utrymmet kvar.
    Vissa lägger i bilder genom länkar, men minns inte vart de lägger bilderna innan. Sök på Google.

  6. Jag

    Trist problem. Jag har på dryga fem år på Wp använt nästan en tredjedel av utrymmet men då har jag hela tiden minskat bilderna via iPhoto.

Kommentera

