New York finns i ett parallellt universum


”Parallella världar eller parallella universa är ett koncept inom science fiction som innebär att det finns mer än en verklighet eller tidslinje. Den modellen har sitt ursprung i klassiska föreställningar om alternativa verkligheter och så kallade andra dimensioner.” Citat: Wikipedia

Om du frågar mig så är New York ett sådant parallellt universum. En alternativ verklighet. Som kunde ha varit. Som kanske finns parallellt med vår. Eventuellt. Eller som kanske överhuvdtaget inte existerar alls på riktigt. Kanske drömde jag bara att jag var där några dagar?

Bilden föreställer en blå bro som heter Manhatan Bridge. Om den alls finns, vill säga.

3 kommentarer

Filed under resor

3 responses to “New York finns i ett parallellt universum

  1. Intressant och en bra liknelse!! Första gångerna jag var i New York upplevde jag det nog som att vara i en film, med en euforisk overklighetskänsla. Samtidigt var jag förälskad i staden, en känsla som nu övergått i ett mer sansat ”moget” förhållande, utan rosa glasögon. Dock är det fortfarande kärlek!

    Är du nöjd överlag?

Kommentera

