Bara svenska bilder bland de nio mest gillade


Jag besökte den där sidan där man kan generera ett kollage av sina #2016bestnine på Instagram. Alltså de nio bilder på det egna kontot som fått flest gilla-markeringar under året. Du ser mitt kollage här ovanför.

Jag hade hittills postat 226 inlägg i år. Av dem var 49 fotograferade utomlands. Om de bilderna uppskattades lika mycket som de jag fotograferat i Sverige borde, rent statistiskt två bilder från utlandet finnas med i kollaget. Men det gör det inte. Det blev bara bilder fotograferade i Sverige. I år igen. Det var samma sak förra året. 

I år är dessutom samtliga bilder från de delar av vårt land som först tillhörde Danmark. Närmare bestämt från Blekinge och Skåne. Förra året smög det med en bild från Östergötland och en från Stockholm också.

Det är knappast en slump att det är svenska bilder som gillas mest så frågan är vad det beror på. Större igenkänning kanske? Eller bara det att vi bor i ett riktigt vackert land? 

Känner du förresten igen någon av platserna på årets bilder?

8 kommentarer

Filed under instagram, resor

8 responses to “Bara svenska bilder bland de nio mest gillade

  1. Pingback: Visst heter det ett resår, men det är ingen tävling | Halloj världen!

  2. Jag

    Två på ”the same old tree”… Jag förstår att du fortsätter att fota det, du har verkligen hittat ett motiv som håller i alla väder. Sverige ä r vackert! Nej, jag känner inte igen någon av platserna men vet att jag har sett några av bilderna på din blogg. Jättefina bilder.

  3. Jättefina bilder! Vad heter du på Instagram? Tycker jag känner igen några…. kanske är vi redan vänner? Jag heter @ilsemarie1

Kommentera

