Att fotografera safari med iPhone


Det var nära att jag varit helt hänvisad till att fotografera med iPhone under vår safari i Ngorongoro-kratern på Tanzanias fastland. Nu blev det inte så. Men några foton blev det ändå med iPhone. Dels på grund av begränsat minneskort i systemkameran, dels när jag ville ha foton på vyer.

Det blir en annan sorts bilder än med systemkameran. Samtliga bilder här är också redigerade med Instagram. Ändå är det ju #iPhoneonly.


Ser du babianerna?


Gnuer.


Här åt vi medhavd lunch.


Safari-jeepen vi åkte i.


En zebra intill en av safarivägarna.


Det är skog på kratersluttningarna.

Och jag filmade också en del. Kanske blir det till någon liten film att visa här så småningom.

6 kommentarer

Filed under resor, fotografi, natur, iPhone

6 responses to “Att fotografera safari med iPhone

  1. Ibland är det lite nyttigt att tvingas fota med annat än man tänkt sig… Blir ju liksom andra bilder… Men det kan VERKLIGEN vara frustrerande också, och enbart iPhone på en sån resa skulle jag inte vilja utmana mig själv med… :)

  2. Marlen

    Fantastiska bilder. Våran familj var i Tanzania 2011. Safari och sedan lata dagar på Zanzibar. Kan rekommendera spice tour. 😃 Marlen

  3. Jag

    Ensamma träd finns det visst för dig även på djungelsafari. Vackert!

Kommentera

