Hoppas katten får följa med hem 


Idag har vi tid hos veterinären. Jag hoppas att hen kan hjälpa katten. Och att vi får med oss katten hem.

Sedan några månader har katten långsamt gått ner i vikt. Förra veckan tiggde han mat ofta men åt sedan inte. Jag kom då på att ge honom mosat foder. Drutten har alltid ätit torrfoder innan men nu köpte jag sådana där små burkar med paté och modade med vatten och yoghurt så att han kan lapa i sig maten.

Jag hoppas att det inte är någon allvarlig sjukdom katten fått. Men han börjar bli gammal. Han föddes sommaren 2002. När en så gammal katt får hälsoproblem finns det så klart en risk att det är slutet som närmar sig. Jag hoppas att vi inte är där än. 

4 kommentarer

Filed under resor

4 responses to “Hoppas katten får följa med hem 

  1. Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt

  2. Sonja Hansson

    Pussa på Druttepojken.

  3. ogamotoga

    Håller tummen. 😍

Kommentera

