Vad kan den här frukten tänkas heta?


Vi anlände mycket tidigt till Zanzibar. Därför började vi med att beställa frukost så snart vi kommit till Sea View Boutique Hotel i Jambiani. Frukttallriken jag fick in är den du ser på bilden ovan. Tre av frukterna kände jag igen. Mango, ananas och vattenmelon har jag ätit förut. Men den fjärde frukten är helt ny för mig. Det är den som ligger närmast, mellan melonskivorna. Jag undrar vad det är. Vet du?

Oavsett vad den kan tänkas heta så kan jag meddela att den smakar gott. :)

Edit: Fått svar på Twitter att det ser ut att vara jackfruit.

2 kommentarer

Filed under resor

2 responses to “Vad kan den här frukten tänkas heta?

  1. ogamotoga

    jackfruit? Måste googla! Ser mumsigt ut. :-)

Kommentera

