twitter

”Twittereliten är ingen riktig elit” – del 2

Jag skrev för lite sedan om den högt uppsatte chef i Karlshamns kommun som yttrade uttalandet i rubriken.

Jag kan inte låta bli att ta upp det här igen då jag idag fått reda på att Jocke Jardenberg ska tala i Riga inför de nordiska, baltiska och brittiska regeringscheferna. Som en av fem svenska experter.

Jocke var nämligen en av de personer jag lyssnat på den där gången ute på Tjärö. Och han pratade just om twittereliten.

Jag skrev ett blogginlägg om mina upplevelser på Tjärö då i en numera nedlagd blogg (jag hade ambitionen att skriva en renodlat jobbtelaterad blogg men det rann ut i sanden och numera skriver jag även om sådant i den här bloggen).

Att den där chefen (som inte var min chef) alls ringde upp mig för att berätta att ”twittereliten är ingen riktig elit” berodde på att jag skrivit i mitt inlägg att kommunens chefer borde engagera sig på Twitter och SSWC. (Tjärö ligger ju i Karlshamns kommun.) Inlägget hade fått stor spridning via sociala medier just tack vare att Jocke spred det vidare på både Twitter och Facebook. Och nu hade lokalradion hört av sig och ville göra ett inslag med mig och den här chefen. Hen ville inte så det blev inget av med den saken.

Jag har hela tiden vetat att jag hade rätt. Men kul att få det så här tydligt bekräftat idag.

5 kommentarer på “”Twittereliten är ingen riktig elit” – del 2

  1. Varför förs inte diskussionerna i Riga på twitter? Kanske Därför att den riktiga elitens informella samtal alltid funkar bäst IRL :)
    Om den stora massan skulle börja twittra, finns då inte risken att alla intressanta samtal dränks i bruset av andra likt ett samtal på puben?
    Jag är skeptisk :)
    Din bror twitteranalfabeten

    1. Det är lätt att på Twitter hitta de samtal man är intresserad av själv eftersom man fäljer sina intressen, som det heter. Även om man bör följa många – hundratals – för att Twitter ska bli intressant finns det ingen som följer alla som är på Twitter! :)

      Samtal IRL och offentliga samtal har länge kompletterat varandra. Det ”nya” är att ”alla” kan delta!

Lämna en kommentar